Scrisoarea de Recomandare

Cum se scrie? Model si sfaturi utile

In relatia angajat-angajator, un aspect foarte important este reprezentat de recomandarile pe care le primeste candidatul, in vederea ocuparii unui nou post. Scrisoarea de recomandare este solicitata din ce in ce mai des de catre angajatori sau diferite institutii, deoarece acest document dovedeste nu doar calificarea candidatului, ci si calificativele sau caracterizarea primita de la fostul angajator.

Ce este o scrisoare de recomandare?

Scrisoarea de recomandare reprezinta un document oficial care atesta nivelul profesional al unei persoane, dar si abilitatile si calitatile demonstrate la un loc de munca anterior sau la o calificare anterioara.

Desi ea este cel mai adesea folosita in vederea angajarii, scrisoarea de recomandare vine practic ca un suport care ajuta la nivel persuasiv, deoarece ea poate fi solicitata pentru intarirea convingerii ca un candidat este potrivit pentru mai multe instante, cum ar fi o bursa de studiu, un loc de voluntar sau pentru a ocupa un loc intr-o institutie de invatamant.

O scrisoare de recomandare necesita respectarea unei structuri, care o face usor de parcurs si care are rolul de a scoate in evidenta cele mai relevante informatii.

Astfel, formatul si sectiunile unei scrisori de recomandare ar trebui sa arate in felul urmator:

  • data- se mentioneaza data la care a fost completata scrisoarea de recomandare;
  • nume destinatar- se mentioneaza numele persoanei care urmeaza sa primeasca scrisoarea de recomandare;
  • adresa destinatarului;
  • formula de introducere- desi scrisoarea de recomandare are caracter formal, se poate folosi un friendly tone, data fiind relatia destinsa intre cele doua parti implicate in proces;
  • scurta caracterizare a persoanei care scrie scrisoarea de recomandare sau a companiei de la care vine aceasta scrisoare;
  • descrierea relatiei cu aplicantul;
  • recomandari sau adnotari speciale, relationate de aplicant si de exploatarea celor mai bune abilitati ale sale;
  • exemplificari ale unor situatii de munca, din care sa transpara procesul direct in care a fost implicat aplicantul si persoana care scrie scrisoarea de recomandare;
  • incheiere si formule de final;
  • date de contact;
  • semnatura.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *